رفتن به محتوای اصلی
۶ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱

ایجاد سایه‌بان و مه‌پاش در میدان بزرگ امام خمینی(ره)/ تأمین 50 هزار لیتر آب شرب

مطلب بدون عنوان 1788
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تمهیدات برگزاری مراسم عاشورای حسینی گفت: امسال برای نخستین بار حدود هزار و 400 متر در میدان بزرگ امام خمینی(ره) و صحن آستانه پوشش به همراه مه‌پاش را برای عزاداران ایجاد کردیم.

به گزارش شهرنیوز، محسن میرهادی  با حضور در ستاد خدمات شهری شهرداری قم در میدان آستانه و در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از مدت‌ها قبل انجام شده بود، اظهار کرد: ستادهای مناطق به مناسبت این ایام در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه این ستادها از روز چهارشنبه ساعت 12 ظهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، مطرح کرد: تمام تلاش ما بر این است که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین خدمات را به زائرین و عزاداران حسینی ارائه کنیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از ستادهای مرکزی که مدیریت ستادهای مناطق را بر عهده دارد در صحن بزرگ امام خمینی(ره) مستقر است، عنوان کرد: ستادهای مناطق در میدان امام خمینی(ره)، میدان آستانه، ابتدای خیابان چهارمردان، تقاطع طالقانی و عماریاسر، عماریاسر، میدان نبوت، جمکران و پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر هستند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری در این ایام اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: به این منظور حدود هزار و 700 متر مربع زیرانداز فراهم شده است تا عزاداران برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی که با نماز جمعه همزمان شده است، مشکلی نداشته باشند.

میرهادی با اشاره به اینکه در تمام این ستادهای ایستگاه‌های صلواتی برپا شده است، تصریح کرد: به تمام ایستگاه‌ها تاکید شده است که همزمان با اقامه نماز ظهر عاشورای حسینی خدمت‌رسانی را به مدت زمان 20 دقیقه تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه خودرهای آتش نشانی نیز پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر شده‌اند، یادآور شد: تمام مباحث ایمنی و کنترلی به ایستگاه‌های صلواتی و حسینیه‌ها بیان شده است تا ان‌شاءالله شاهد بروز حادثه‌ای نباشیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه رفع تخلفات و کنترل ناهنجاری‌ها یکی از موضوعات اصلی است که در این ایام دنبال می‌شود، بیان کرد: برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حدود 50 هزار لیتر آب شرب تامین شده است که حدود 5 هزار لیتر آن در یک تانکر مستقر در صحن بزرگ امام خمینی(ره) و مابقی ستادها وجود دارد.

وی افزود: امسال برای نخستین بار حدود هزار و 400 متر در میدان بزرگ امام خمینی(ره) و صحن آستانه پوششی را برای عزاداران ایجاد کردیم که همراه با مه‌پاشی خواهد بود.

میرهادی با بیان اینکه حدود 7 هزار متر طول داربست کشی به منظور هدایت مسیر دسته‌جات عزاداری داشته‌ایم، ابراز کرد: این اقدام موجب شده است باتوجه به ازدحام جمعیت با کم‌ترین مشکلات ورود دسته‌های عزاداری از مناطق یک و دو به میدان آستانه مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این ایام حدود 3 هزار نفر از پرسنل خدمات، فضای سبز و ستادی شهرداری قم فعال هستند، اظهار داشت: تمام این افراد در شیفت‌های 12 ساعته در طول 24 ساعت خدمت‌رسانی را دنبال می‌کنند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: همچنین حدود 160 دستگاه ماشین آلات حمل و جمع‌آوری پسماند وجود دارد که در حوزه جمع آوری ضایعات مساجد، حسینیه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی ... فعالیت دارند.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/lcNk